Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M46a78r51i93e 23T62o94m72š63í36č63k15o67v23á 4477765206776

Je to smutek z nepochopení, ale protože se tyto situace v životě často opakují, časem na ně budeš resignovat.:-)

+1/0
9.4.2014 15:56

Z45b95y39n27ě96k 92H20l67á17s23n12ý 3234447715709

Plést si Turky s Araby ? no ve Vašem věku se to stát může, ale nevěřte Matějkovi. Později by jste se stratit mohl.:-)

+2/−1
9.4.2014 8:30

J17a50n 77K78a88r95á44s40e55k 4389989738848

Plést si pojmy s dojmy... To se stává v každém věku. ;-) Od počátku dvacátého století a zejména pak ve dvacátých letech rozkvetla živá arabská komunita v Berlíně, kde její aktivita trvala až do počátku druhé světové války. Jednalo se z největší části o intelektuály, obchodníky a umělce.   (zdroj: amo.cz) 

A to je jen z více případů, ale já to chápu. Také nevím vše. :-)

0/0
9.4.2014 13:41

Z48b59y39n57ě77k 68H11l98á45s29n80ý 3584827545549

No to by tam mohla být taky otázka o stěhování Hlásných ve 20 století. To je stejně relevantní jako pár arabů v Berlíně. ;-D

+1/0
9.4.2014 14:56

J81a69n 50K91a91r44á60s72e68k 4969309808118

;-D Já to beru, ale zdůraznil jsem, že náš učitel nás v jednom kuse "tahá za slovíčko",  takže by měl uznat i tuto odpověď, ale podstata je v tom, že špatně položená otázka neomlouvá... Navíc náš učitel s oblibou říká: "Nehrajeme na to, že já vím, že vy víte."

Samozřejmě, že chtěl odpověď na migraci Arabů ze 7.-8. století, ale udělal chybu, kterou pak nepřiznal.

Každopádně jsem mu ještě v ten den napsal email s pár vysvětlivkami a mými myšlenkami a jeho reakce byla kladná. Známku sice nezměnil, ale z jeho chování a přístupu ke mně šlo vycítit, že ví, že s mým názorem je třeba počítat. :-)

0/0
9.4.2014 15:21

Z64b83y87n96ě29k 34H28l57á82s54n44ý 3744707705719

Nevim, ve škole jsem před 40 lety. Ale pod migrací arabů mě nenapadá nic jiného něž to dávné stěhování. Století si už samozřejmě nepamatuju, ale asi se jedná o dobu , kdy to Arabové dotáhli až na pyrenejský poloostrov ne?:-)

+1/0
9.4.2014 17:13

J30a96n 30K16a50r88á58s84e87k 4179819508878

Ano. :-)

0/0
9.4.2014 17:48

P85e69t59r 57K86u10d44l61i40č83k38a 5572364955

S něčím souhlas, ale ta pasáž o písemce na téma "migrace arabů"? To je hodně chabá omluva toho, že jste se na to nenaučil;-)

+1/0
8.4.2014 22:58
Foto

F97r25a15n26t30i73š88e51k 71M76a24t40ě21j15k97a 8107894479837

R^ Vy se v životě neztratíte. ;-)

0/−1
8.4.2014 22:20

J39a70n 22K94a86r87á70s36e19k 4899229908578

Děkuji. :-)

0/0
9.4.2014 13:44
Foto

F23r92a60n69t81i89š60e76k 98K44š97í81r 2439566875

Škola je vězení a první co udělá je to, že v dětech zabije přirozenou touhu vzdělávat se. 

Jedna z možných alternativ budoucího vzdělávání se jmenuje Sudbury Valley.

+1/0
8.4.2014 21:57

T38o62m40á92š 90N73o95v34o84t30n27ý 6385587469789

Hmmm. Přispíváte do diskuze, ale diskutovat nechcete. Co už?

0/0
8.4.2014 22:06
Foto

F61r58a84n65t26i27š54e38k 27K98š85í17r 2409366245

Snažím se diskutovat, proč si myslíte, že ne?

0/0
8.4.2014 22:14

T22o53m41á81š 96N56o58v28o98t83n26ý 6675747489649

Za diskuzi považuji argumentační souboj. Jestliže "diskuzi" zahájíte jednoznačným stanoviskem "Škola je vězení a první co udělá je to, že v dětech zabije přirozenou touhu vzdělávat se.", tak potom jakoukoliv argumentaci považuji za zbytečnou ztrátu času.

To už tisíckrát nadějněji podiskutuji s rodičem, který přijde na třídní schůzku s tím, že: "Fyzika je těžká, mně nikdy nešla, mému dítěti taky nikdy nepůjde. Musíme to přežít. Tečka."

0/0
8.4.2014 22:30
Foto

F61r11a39n30t81i48š96e76k 39K70š83í33r 2229936155

Já za to nemohu, že to tvrzení neumíte vyvrátit.  Pokud si myslíte, že škola vězení není, vysvětlete prosím rozdíl.

Jediným rozdílem, který mě napadl, je to, že abyste se dostal do vězení, musíte spáchat nějaký zločin, ale do školy vás dají jen kvůli vašemu věku. V ostatních ohledech jsou škola a vězení stejné. V obou jste zbaven svobody a důstojnosti. Je vám řečeno, co musíte dělat, a jste potrestán, pokud to nesplníte. Vlastně ve škole musíte strávit více času děláním přesně toho, co je vám řečeno, než ve vězení, takže v tomto smyslu je škola horší než vězení.

0/0
8.4.2014 22:46

T65o65m97á70š 17N72o95v76o49t31n12ý 6405857809989

Dobrá vysvětlím, proč je to pro mě ztráta času. Vás už jsem zaregistroval několikrát a je mi naprosto jasné, že z vašeho postoje nejste ochoten ustoupit ani o píď. A to už opravdu není můj problém a něco, co by mě mělo trápit.

Podstatně důležitější je pro mě to, jestli totálně nemotivované rodiče (kteří třeba mají špatné vzpomínky na školu) totálně (z domu) nemotivovaných žáků přesvědčím, že škola není nepřítel, se kterým se musí za každou cenu bojovat. A že jakoukoliv formou získané vzdělání má nějaký význam a nějakou hodnotu. Že stojí za to, naučit se reagovat na různé situace, naučit se nějaké dovednosti i nějaká fakta. A že mít ve třinácti letech jasno o tom, že přetrpím nějaké ty roky ve škole a pak půjdu na podporu, není ten úplně nejlepší start do života.

0/0
8.4.2014 23:04

T59o78m88á61š 46N84o77v20o53t75n25ý 6765127219229

Dobrou noc.

0/0
8.4.2014 23:04
Foto

F32r46a34n93t28i60š69e14k 41K91š64í34r 2889976785

Dobrou.

0/0
8.4.2014 23:16

J18o20s94e39f 20H14u43m59m57e29l 9865556532930

Kšír

vás z toho vězení už pustili ?

0/0
9.4.2014 10:39

J91a94n 93K64a36r98á65s16e90k 4629489898748

Děkuji za reakci. Nevěděl jsem, že existuje něco jako Sudbury Valley. Určitě je to moc zajímavý projekt a rozhodně lepší a inovativnější přístup než ten, se kterým se setkáváme v ČR. Děkuji za rozšíření si obzorů. R^

+1/0
9.4.2014 13:43

T57o69m80á59š 88N21o73v67o14t80n71ý 6105187879859

Sice jste to v tom třetím odstavci hodil na školu, ale v zásadě jste potvrdil mou zkušenost z pozice učitele.

Školství samo o sobě má sice obrovskou setrvačnost, ale výraznou brzdou změn jsou kupodivu rodiče.

"Co nám to tady říkáte o nějakých adapťácích, projektech, sociálních kompetencích? Nás zajímá, jaké mají naše děti známky a jestli mají nějakou důtku." Jsou i tací rodiče, kteří cokoliv, co není klasickým vyučováním v lavicích, považují za ztrátu času. A své děti z aktivit, které považují za zbytečné, omlouvají.

0/0
8.4.2014 21:33

J75a73n 40K14a25r19á48s95e70k 4689619988238

Ano. Hodit to všechno na školu bylo trochu ukvapené, ale znám své rodiče a ti jsou dostatečně inteligentní a ve svém oboru dost inovativní, takže si myslím, že nepohlížejí jen na známky. "Chyba" je samozřejmě na obou stranách, ale jasné je, že vzdělávat lze i jinak, než tak, jak je to v současnosti v ČR nastavené. Můj otec se změnou vzdělávání (zejména u dospělých) dost zabývá a je v tom dost úspěšný, takže pohled na toto téma mám z více stran.

Nicméně to, o čem jste napsal je dost častý jev, o kterém slyším i od svých spolužáků. :-/

0/0
9.4.2014 15:36

T11o29m41á89š 30N39o85v89o75t68n97ý 6435787369879

OK.

0/0
9.4.2014 17:32

R24o32m64a28n 20E78n39d26e32r44s 4735645195

Příteli, nacházíte se v ,,moderní spotřební společnosti." Škola je taky ,,konzumem". Nejde o duchovní rozvoj, ale o ,,známky". Být ,,vzdělaný" nebo ,,přirozeně inteligentní" je rozdíl. O Vás strach nemám:-))

0/0
8.4.2014 21:14
Foto

R72a20d90e36k 22P60o65l83i48c81k78ý 6771123941104

"Chceme opravdu tvořit masy absolventů, kteří budou znát učivo, ale nebudou hledat vlastní řešení, jiné způsoby, jak odpovědět na otázku, jiný pohled na věc?"

http://jankarasek.blog.idnes.cz/c/404634/Nebezpeci-naseho-skolstvi.html

 Typická výmluva flákače, který se nenaučil informace k danému tématu.Rv

Příště pokud nechcete být jen mluvka se naučte a k odpovědí žádané školou přidejte něco navíc-pak ukážete jiný pohled na věc

+3/0
8.4.2014 21:12

V15ě41r69a 46K82a60b81í47č14k42o87v43á 7714126190557

Jasně,když já jsem se to všechno musel naučit,tak ti mladí taky!Nejste vy učitel?

0/−1
8.4.2014 21:39
Foto

R56a74d75e27k 64P77o70l31i28c69k13ý 6741503841504

Ne nejsem, ale z vlastní zkušenosti to znám dobře;-D

Podobně jsem se vymlouval když jsem něco neuměl;-D

A pokud to vezmu úplně vážně tak abych mohl dát nějaký nový pohled na věc musím napřed znát ten standartní-navíc sám autor psal, že se na to nepřipravil

+5/0
8.4.2014 21:44

J17a82r38o21m89í73r 36K80r58á89l 4710869934339

Ono jde spíše o to, že se podobný "student" po škole diví, že v životě to funguje jinak.  Také jsme tu měli pár podobných "kreativců", co vypadli ještě před koncem zkušební doby.

0/0
8.4.2014 22:13

M26i92l81o39s35l32a13v35a 77M44e36n70c48l28o22v56á 9177969287915

Z hlediska objektivního posouzení by mohl mladý autor sdělit, co konkrétně v testu odpověděl, aby byli druzí schopni utvořit si sami názor, zda odpověď byla správná či ne. Takto hodnotí pouze on sám školu a učitele, samozřejmě z hlediska ublíženého inteligentního žáka, jehož demagogický učitel potrestal za to, že umí samostatně přemýšlet. Samostatné přemýšlení skutečně mnohdy chybí, a dnes více než kdykoli jindy. Ale musí být také o čem přemýšlet - spojovat si informace, odlišovat podstatné od nepodstatného, hledat souvislosti a dělat si závěry. Ale k tomu všemu, mladý muži, je zapotřebí mít nějaké informace, abyste měl o čem přemýšlet a z čeho si dělat závěry. Je spousta takových, kteří si "něco myslí", ale ve skutečnosti nemyslí.

+1/0
8.4.2014 22:59

J80a59n 43K90a29r81á29s92e27k 4369929908768

Jestli jste četl můj článek pozorně, pak jste si musel všimnout, že jsem párkrát zdůraznil, že jsem přípravě na test moc nedal. Já se nijak nevymlouvám, jen mi přijde špatné neuznat jiný (leč správný) pohled na věc, jako adekvátní odpověď. A stejný jste rozhodně nebyl, protože já jsem se neomezil na stanovisko: "Je důležité znát standardní názor, a pak můžete přidat jiný pohled na věc"... Pokud by takto myslely největší mozky světové historie, pak bychom byli stále zaseklí na jednom místě. ;-)

+1/−1
9.4.2014 13:48
Foto

R96a11d76e31k 45P24o62l46i80c15k93ý 6831283341184

Právě, že jsem váš článek četl a chlubit se svou leností a neschopností je docela úlet.

Pokud se nepřipravíte na test nevíte nic o tématu co máte psáta napíšete pak o něčem jiném a odůvodňujete to jiným pohledem na věc tak se jen vymlouváte.

Navíc osobně nevím o žádné masivní migraci arabů do Německa

Vy jste naopak nepochopil co jsem psal já

taky jsem se občas vykašlal na učení a pak se vymlouval když jsem napsal něco jiného

když se oháníte největšími mozky / což očividně ani vy, ale ani já nejsme/  tak jste úplně mimo. Ty největší mozky prvně musely pochopit problém po staru a teprve potom přijít s novým řešením. Ostatně pokud jste tak dokonalý a nepotřebujete se učit proč na té škole jste?8-o

+1/0
9.4.2014 14:05

J68a11n 82K74a67r11á52s66e59k 4909199538128

Jelikož ve škole jsou i věci, které bych rád znal a některé předměty mě dost baví. 

A abych Vás trochu poopravil: Já se svým přístupem ke geografii nechlubím. Mám pouze sebereflexi a dokážu uznat vlastní chybu. I v geografii jsou témata, které jsou zajímavé a rád je studuji. 

K problému s největšími mozky... Samozřejmě, že museli pochopit podstatu problému, ale neztotožnili se s původním názorem. Když se říkalo, že bůh vše stvořil, tak tomu dost lidí věřilo, ale Erasmus a Charles Darwinovi ne. Když říkali, že Slunce se otáčí kolem Země, byl to Kopernik, kdo nenahlížel na věc ze stejného pohledu. Co takhle kněz Georges Lemaitre? 

Poučení: Je důležité znát podstatu problému, ale řídit se "základním" názorem není vždy ideálním řešením. :-) 

Ale už se mi s Vámi nechce diskutovat. Starého psa novým trikům nenaučíš... Zastaralý přístup a neochota se něčemu přiučit a uznat, že i mladší člověk by mohl být chytřejší je znak zakrnělosti. ;-) 

Celý svůj dosavadní život se učím od ostatních a respektuji názory druhých, ale bez odporu bychom šli všichni jen ve stádu a pravděpodobně by byl 17. listopad 1989 jen datum bez většího významu. Nechci Vás urazit, ale u takových lidí se řídím výrokem Charlese Darwina "Kdo mlčí, nemusí vždycky souhlasit. Možná jenom nemá chuť diskutovat s idioty." Snad Vás to neurazí. :-)

0/0
9.4.2014 14:32
Foto

R20a18d51e51k 45P92o51l26i45c35k71ý 6821653541984

Jen potvrzuje te co jsem napsal cituji

"Samozřejmě, že museli pochopit podstatu problému, ale neztotožnili se s původním názorem"

Vy jste ale neznal podstatu a jen jste přidával nějaký svůj pohled.

Na ten máte právo, ale napřed jste měl znát podstatu-to co chtěl učitel a k tomu přidat něco navíc-to jste neudělal

+2/−1
9.4.2014 14:35

KDO VYHRÁL?

BR17

Poputují Italské dvojhubky Marty Kučíkové právě k vám? Podívejte se na výsledky soutěže.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz